Education template  

О школи

Из прошлости школе...

Основна школа "Ђура Јакшић", с обзиром да покрива подручје пет села, има различите године почетка рада.
Најстарија је школа у Великом Селу, отворена 1845.године-као најстарија школа у округу, потом у Топоници-у осмој деценији деветнаестог века, Крављем Долу-1900.године, затим у Врбници и на крају у Шљивовцу.
Школске зграде грађене су истим историјским редом, па је најстарија она у Великом селу (последњих година XIX века), потом у Топоници, која је два пута дозиђавана да би примила све већи број ђака, Крављем долу, па у Врбници и Шљивовцу.
У последњих неколико година због миграције становништва из села у град, као и због одлазка у иностранство, постепено се смањује бројно стање ученика. У школи ради стручни наставни кадар, једино је нестручно заступљена настава из појединих предмета. Руководство школе у сарадњи са локалном средином и родитељима настоји да ученицима обезбеди што повољније услове у школи, тако да се ученици осећају сигурно и безбедно у школи.

1.Матична школа - ТОПОНИЦА

Школа у Топоници повезана је са подручним одељењима асфалтним путевима. У насељима равничарског типа становништво се углавном бави пољопривредом, а има и оних који су на привременом раду у иностранству.
Говорно подручје је мешовито (влашки и српски). Школа покрива подручје са очуваном природном средином и  изворима чисте воде, са листопадном и четинарском шумом. У близини је манастир Заова и манастир Сестрољин.

Цетрална школа се налази у самом центру Топонице и повезана је асфалтним улицама са свим деловима села, тако да ученици несметано долазе у школу пешице.

Школа постоји преко 120 година. На овој локацији је била стара зграда која је реновирана и проширена са још једним блоком.
Својим унутрашњим и спољним  изгледом и функционалношћу плени погледе пролазника. Школа има 7 учионица општег типа, просторију за припремно одељење, библиотеку, кухињу и трпезарију, зборницу, кабинет за информатику, директорску канцеларију, канцеларију административно-благајничког особља, просторија за помоћно и техничко особље и санитарни чворови за ученике и наставнике. Школа такође поседује и подрум и котларницу, помоћну зграду и просторију за архиву докумената. Матична школа поседује и спортско-рекреативне терене за фудбал, кошарку и рукомет. У школи је централно грејање. Школа има електронско издање летописа "Летопис наше школе" који уређује тим за израду летописа уз сарадњу са ученицима. Ученицима матичне школе и издвојених одељења обезбеђена је ужина. 
У току школске године 2013/14. обављени су радови на санацији крова, како би се решио проблем прокишњавања.
Монтирана је табла и кош на терену за кошарку у двришту школе. У току школске 2014/15. обављени су радови на фасади школе у Топоници, када је постављена термоизолација.


Наставно особље: У школи је запослено 23 професора и наставника од којих је 4 у разредној настави, 16 у предметној настави, стручни сарадници (педагог, библиотекар), секретар школе, директор школе и рачуновођа.

Опремљеност школе: Школа је солидно опремљена наставним средствима. Школа поседује пројектор, "паметну таблу" и касетофон са ЦД-ом. Учионице су опремљене адекватним и потребним наставним средствима, која задовољавају нормативе. Школа врши сталну набавку нових наставних средстава у складу са могућностима. Кабинет за информатику је опремљен са 16 савремених рачунара, ДВД читачем, ЦД резачем. Континуирано се врши обнављање школског намештаја за ученике. Школа поседује библиотеку са великим избором лектире и савремених дела.

Ресурси средине: Школа има развијену сарадњу са локалном заједницом. То је дугогодишња сарадња, која се стално проширује и продубљује на обострану корист и задовољство. Врата школе су према локалној заједници стално отворена за сарадњу. Родитељи и представници локалне заједнице помажу школи око организације прослава и приредби ученика.

Уважавање узрасних, развојних и индивидуалних карактеристика деце: Да би се разлике међу ученицима у погледу начина учења и брзине напредовања поштовале, односно уважавале, неопходно је да се настава и образовање индивидуализују. То значи да се садржаји рада, степен њихове сложености и облици организације процеса учења прилагођавају индивидуалним особеностима, интересовањима и потребама, како би се сваком ученику омогућило да развије знање и вештине дефинисане циљевима и задацима образовања.

Потребе деце и локалне заједнице: Родитељи су исказали потребу да се код деце развијају вештине за свакодневне животне ситуације, ако и потребу да се развија критички став према реалном свету, подстичући децу на развијање истраживачког духа. Узети су у обзир и подаци о потребама локалне заједнице (све више се намеће потреба за развијањем еколошке свести код деце, као и за буђење љубави према природи и животном окружењу).




 

Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај